
Disney vidámparkot nyit a Közel-Keleten
Walt Disney bejelentette, hogy megnyitja első vidámparkját a Közel-Keleten. A tervezett üdülőhely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu Dhabi Yas-szigetén valósul meg, és a Walt Disney együttműködése a helyi szabadidős és szórakoztató vállalattal, a Mirallal. A Disney eddig hat vidámparkkal büszkélkedhet, amelyek Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában találhatóak, legutóbb 2016-ban nyílt meg egy park Sanghajban. A Miral felelős Yas-sziget turisztikai fejlesztéséért, és már üzemelteti a SeaWorld-öt és a Warner Bros World-öt, ahol éppen egy Harry Potter-tematikájú parkot fejlesztenek.
A Disney közleményében hangsúlyozta, hogy az Egyesült Arab Emírségek egy négyórás repülőútra található a világ népességének harmadától, így jelentős turisztikai kapunak számít. Az emírségeken évente 120 millió utas halad át Abu Dhabiban és Dubajban, ami a világ legnagyobb globális légiközlekedési csomópontjává teszi őket. Robert Iger, a Disney vezérigazgatója „izgalmas” pillanatnak nevezte az új park terveit, és kijelentette, hogy a Disneyland Abu Dhabi „autentikus Disney és egyben jellegzetesen emírségi” élményt fog nyújtani.
A 10 négy mérföld (25 négyzetkilométer) területű Yas-sziget mindössze 20 percre található Abu Dhabi belvárosától, és 50 percre Dubajtól. A Miral vezetője, Mohamed Abdalla Al Zaabi elmondta, hogy a Disney vidámpark üdülőhely tervezése mérföldkő a sziget globális szórakoztatási és szabadidős célpontként való fejlődésében. Megjegyezte, hogy a fejlesztés „támogatni fogja Abu Dhabi és a környező területek gazdasági növekedését”.
A Disney első vidámparkja, a Disneyland 1955-ben nyílt meg Anaheimben, Kaliforniában. Ezt követte 1971-ben a Walt Disney World Orlando-ban, Floridában. A nemzetközi terjeszkedés 1983-ban kezdődött, amikor megnyitották a tokiói parkot; 1992-ben Disneyland Párizs, majd 2005-ben Hongkong következett, végül pedig Sanghaj 2016-ban.
A szerdai napon a Disney a várakozásoknál jobb eredményekről is beszámolt, a 2025 első három hónapjára vonatkozó bevételek 7%-kal, 23,6 milliárd dollárra (17,7 milliárd font) emelkedtek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új ügyfelet szerzett, ami a cég korábbi előrejelzéseivel ellentétben kedvező tendencia. Korábban a Disney enyhe csökkenést várt az előfizetők számában a díjemelés miatt. Az Egyesült Államokban a parkok látogatottsága is nőtt, a látogatók többet költöttek, és a DIsney Treasure nevű hajó új bevezetésével a tengerjáró hajók foglalása is emelkedett. Iger úr megjegyezte, hogy „bár kérdések merülnek fel a makrogazdasági bizonytalanságokkal vagy a verseny hatásaival kapcsolatban, biztatónak találom a vállalatunk erejét és ellenállóságát”.
Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzője kiemelte, hogy míg sok amerikai vállalat „aggódik a tarifák fogyasztásra gyakorolt hatása miatt”, a Disney magabiztosnak érzi magát. A Florence Pugh és Sebastian Stan főszereplésével készült film szintén jól teljesít az online közönség körében. A kisgyermekek „lelkesedésükért” és a „sok sárdagasztásért” kapták meg a díjat. A Thunderbolts premierje előtt a BBC nyomon követi Florence Pugh útját az oxfordi iskoláslányból Hollywood csillagává válásáig. Tom Wootton reméli, hogy az állomás fejlesztései lehetővé tehetik az Eurostar vonatok fogadását is. A Disney új vállalkozásokért felelős elnöke, Page Thompson szerint a vidámpark csak a kezdetet jelenti a helyi befektetések terén, ami további fejlődést hozhat a régióban.

