Hírek,  Mindennapok

Hibásan ingyen osztott tésztaszósz és kávé a boltban

Csütörtök este egy váratlan hiba következtében a Co-op termékeinek ára a Deliveroo étkezési szolgáltatásán akár 100%-kal is csökkent, lehetővé téve, hogy a vásárlók ingyen jussanak hozzá különböző termékekhez, mint például a Loyd Grossman tésztaszósz, Costa kávé vagy Fox’s keksz. A hiba következtében sokan éltek a lehetőséggel, és vásároltak olyan termékeket, amelyek ára drámaian csökkent, például a Robinsons szörp, amelynek ára 1,50 font helyett mindössze 15 pennyre esett vissza. A Co-op szóvivője megerősítette, hogy az alacsony árak „irodai hiba” eredményei voltak. „Néhány ár helytelenül jelent meg a Deliveroo boltunkban néhány órán keresztül tegnap este” – mondta a szóvivő. „Ezt gyorsan orvosoltuk, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért.”

Peter, egy Lancashire-i lakos, aki szintén kihasználta az „elképesztő ajánlatot”, elmondta a BBC-nek, hogy több mint 80 font értékű terméket vásárolt mindössze 3,29 fontért, beleértve a szállítási költségeket is. „Meglepett, hogy a Co-op és a Deliveroo tiszteletben tartotta és kiszállította a hibás árazású termékeket” – mondta. Peter a megvásárolt termékek nagy részét a helyi élelmiszerbanknak adományozza, amely sürgősen szükségét érzi a nem romlandó élelmiszereknek a közösségében.

A hiba nyilvánosságra kerülése óta a Co-op is érintett egy kibertámadásban, hasonlóan a Marks and Spencerhez. A cég azután zárta le informatikai rendszereinek egy részét, hogy hackerek próbáltak hozzáférni az adatokhoz. Jelenleg nincs arra utaló jel, hogy a hiba és a kibertámadás között bármiféle összefüggés lenne. A Deliveroo szóvivője szintén megerősítette a hibás árazást. „Tegnap tapasztaltunk egy rövid ideig tartó problémát, amely a promóciós kampány keretein belül egy partnerünknél hibás árazású termékeket érintett” – mondta.

Sally Marie, egy Bolton-i lakos, aki szintén kihasználta a kedvezményes ajánlatot, elmondta, hogy egy weboldalon hallott a „glitch”-ről, amely felhívta a figyelmet a lehetőségre. „A kanapén ültem, és úgy gondoltam, megpróbálom, mielőtt a Co-op elfogyna a készletből” – mesélte. „Gyorsan telepítettem a Deliveroo alkalmazást, és meglepetésemre találtam néhány terméket, amelyek ára nullára volt állítva.” A rendelése mindössze 15 percen belül megérkezett.

Az emberek az alacsony árú vásárlásaikat a közösségi médiában is megosztották. „Sok olcsó dolgot szereztem be a Co-op-tól” – írta az egyik felhasználó az X platformon. „A 15 pennyért kapható Robinsons szörp jól fog jönni a hőségben.” Az Instagramon egy másik felhasználó arról számolt be, hogy más termékeket is jelentős kedvezménnyel talált, például az Airwick illatosító pálcikák ára 5,45 fonttal volt alacsonyabb a megszokott árnál. A BBC-nek elmondta, hogy a termékek árai 45 percen belül visszatértek a normál szintre, miután megrendelte és megkapta a termékeket a Deliveroo-n keresztül.

A Citizen’s Advice, a fogyasztói jogokkal foglalkozó szervezet elmondta, hogy a hibás árazású termékek online vásárlásakor a jogok attól függnek, hogy a bolt milyen feltételeket állapít meg. Ezek a feltételek csak akkor biztosíthatnak jogi védelmet a fogyasztók számára, ha a rendelés megtörtént, vagy ha a terméket már megkapták. Hozzátették, hogy boltban vásárlás esetén nem kell visszaadni egy terméket, vagy többet fizetni érte, ha az alacsonyabb áron adták el, mint ahogyan azt eredetileg szándékozták – kivéve, ha előre megbeszélték az árat, de végül kevesebbet számoltak fel. Sok kiskereskedő általában tiszteletben tartja az árképzési hibákat. A 2022-es évben Indiában egy árképzési hiba lehetővé tette, hogy néhány vásárló mindössze 4,80 rúpiáért (0,06 dollár; 0,05 font) vásárolja meg a Fifa 23 Ultimate Edition játékot. Az Electronic Arts, a játék kiadója, azt mondta, hogy tiszteletben tartja azokat a játékokat, amelyeket a hibás 99%-os kedvezménnyel vásároltak.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c9856ge2742o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük