Gazdaság,  Hírek

Októberben államosítják a Greater Anglia vasúttársaságot

A Greater Anglia vasúttársaság, amely az Egyesült Királyság keleti részén, London felé közlekedtet vonatokat, bejelentette, hogy idén ősszel állami tulajdonba kerül. A tervek szerint a céget 2023. október 12-én nemzeti irányítás alá helyezik, és a vállalat vezetése hangsúlyozta, hogy a vonatjáratok, menetrendek, valamint az állomások szolgáltatásai a változás után is érintetlenek maradnak. Martin Beable, a társaság ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a Greater Anglia továbbra is arra összpontosít, hogy biztosítsa az utasok számára a szolgáltatásokat, miközben a Közlekedési Minisztérium (DfT) célja a zökkenőmentes átmenet biztosítása.

A Greater Anglia vonatai Essex, Suffolk, Norfolk, Cambridgeshire és Hertfordshire területén közlekednek, beleértve a Stansted Express repülőtéri szolgáltatást is. Decemberben bejelentették, hogy a társaság 2025-re állami tulajdonba kerül, és a kormány reményei szerint a brit vasúti szolgáltatások nemzeti irányítás alá vonása évente akár 150 millió font megtakarítást is eredményezhet. A kormány arra számít, hogy a lépés segít csökkenteni a késéseket és a járat törléseket.

A Közlekedési Minisztérium szóvivője hangsúlyozta, hogy a szolgáltatások állami kézbe vétele lehetővé teszi a vasúti pályák és vonatok összekapcsolását, ezzel biztosítva a legjobb értéket az adófizetők számára hosszú távon. Az átmenet zökkenőmentességére vonatkozóan a kormány szorosan együttműködik a szolgáltatókkal, hogy az utasok zökkenőmentesen vehessék igénybe a szolgáltatásokat.

A kormány nemcsak a Greater Angliát, hanem a South Western Railway-t is állami tulajdonba veszi ebben a hónapban, a c2c pedig júliusban követi őket. A Munkáspárt 2024 novemberében elfogadta az Utas Vasúti Szolgáltatások (Állami Tulajdon) Törvényét, amely lehetővé teszi számukra, hogy éljenek e hatáskörökkel. A kormány tervei között szerepel egy új, független testület, a Great British Railways (GBR) létrehozása, amely átvenné a magáncégek által kezelt szolgáltatási szerződéseket, ahogy azok lejárnak az elkövetkező években.

Pam Cox, Colchester Munkáspárti képviselője elmondta, hogy büszke arra, hogy a törvény elfogadása mellett szavazott, hozzátéve, hogy ez a megközelítés „jobb és megbízhatóbb” vonatjáratokat fog biztosítani. Ezzel szemben Will Russell, a Brentwood Borough Council konzervatív csoportjának vezetője korábban figyelmeztetett, hogy a nemzeti irányítás „elnyomhatja a versenyt”. Szerinte az állami tulajdonba vétel pénzügyi terheket róhat az adófizetőkre, mivel a gyengén teljesítő szolgáltatások támogatását igényelheti, miközben a közszolgáltatások finanszírozásából von el forrásokat.

A brit vonatközlekedés átalakítása nem csupán a Greater Anglia esetében zajlik, hanem szélesebb körű reformok része, amelyek célja a vasúti szolgáltatások javítása és a nemzeti tulajdonú vasúti rendszer erősítése. Az állami irányítás alá helyezett szolgáltatások esetén a kormány célja a hatékonyság növelése, a költségek csökkentése és az utasok elégedettségének javítása. A közlekedési rendszer átalakítása sokak számára fontos téma, és a következő hónapokban várható, hogy a közvélemény és a politikai képviselők továbbra is aktívan foglalkoznak a kérdéssel.

Az állami vasúti rendszer jövője kulcsfontosságú lehet a brit közlekedés szempontjából, és a közelgő változások számos kihívást és lehetőséget kínálnak egyaránt. Az utasok és a munkavállalók számára is érdekes időszak elé nézünk, hiszen az állami tulajdonba vétel új lehetőségeket nyithat meg a vasúti közlekedés területén, de a megvalósításhoz szükséges lépések és azok következményei is sok kérdést vetnek fel.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cgr5jvkw1v2o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük